خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/01/28 - 14:39
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : بین الملل
رضازاده با اشاره به سفر آتی رییس جمهور به آمریکای لاتین؛

دیپلماسی پارلمانی می‌تواند تسهیل‌گر همکاری میان ایران-آمریکای لاتین باشد/ خنثی‌سازی سیاست ایران‌هراسی با توسعه روابط چندجانبه

عضو هیات رییسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس اعتقاد دارد دیپلماسی پارلمانی می تواند به عنوان مکمل در کنار فعالیت های وزارت امور خارجه به تحقق دیپلماسی فعال در آمریکای لاتین کمک شایانی کند.

یعقوب رضازاده در گفت و گو با خبرنگار   خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با اهمیت سفر آتی سفر رییس جمهور کشورمان به آمریکای لاتین، گفت: دولت سیزدهم بر خلاف رویه گذشته دیدگاه سازنده ای نسبت به کشورهای مختلف خصوصا در منطقه آمریکای لاتین دارد.



نماینده مردم سلماس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمریکای لاتین به عنوان حیاط خلوت ایالات متحده محسوب می شود، اظهار کرد:  در واقع حضور کشورهای مستقل و آزادی خواه یکی از مهمترین ویژگی هایی است که می تواند به افزایش سطح روابط دوجانبه و چندجانبه میان ایران و آمریکای لاتین کمک کند.



وی با بیان اینکه امروزه کشوری مانند ونزوئلا مقصد صادرات محصولات نفتی و پتروشیمی ایران محسوب می شود که این امر یکی از راه های درآمدزایی و ارزآوری به کشورمان تلقی می شود، ادامه داد: این مهم در حالیست که بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین ظرفیت های خوب کشاورزی دارند و می توان از آن برای کشت های فراسرزمینی بهره برد.



این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه رفت و آمدهای هیات های دیپلماتیک می تواند به فراهم شدن بسترهای همکاری میان تهران و این کشورها کمک کند، افزود: در این میان دیپلماسی پارلمانی نیز می تواند به عنوان مکمل در کنار فعالیت های وزارت امور خارجه به تحقق دیپلماسی فعال در آمریکای لاتین کمک شایانی کند.



عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر آتی سفر رییس جمهور کشورمان به آمریکای لاتین می تواند سبب تغییرات مهمی در معادلات منطقه ای و جهانی شود، خاطرنشان کرد: در واقع با توجه به افول قدرت نفوذ ایالات متحده و شکست پی در پی سیاست های ضدایرانی کاخ سفید، این سفر می تواند به عنوان نمادی از خنثی سازی سیاست ایران هراسی تلقی شود./



پایان پیام

  • کد خبر : 360280
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم